Header Ads Widget

Ticker

6/recent/ticker-posts

DET ER DEILIG Å VÆRE NORSK, I DANMARK !

Hehe, dere kjenner vel den strofa vel? I dag tenkte jeg at jeg skulle vise noen flere bilder fra turen gjennom Danmark. Vi stoppet som sagt der på veien, rettere sagt i Sakskøbing. Derifra tok vi dagsturer, den ene dagen til Mønsklint og den andre dagen streifet vi bare rundt og besøkte småbyer i omgivelsene. Bildene jeg skal vise i dag kommer fra rundturen vi hadde på Møn før vi kom ut til Mønsklint. Det var så utrolig vakkert der ute at det er ikke til å beskrive engang. Fine daler og åser med vakre enger fulle med villblomster, havgap, koselige landsbyer med antikkforretninger og keramikkverksteder. Jeg ropte bare stopp, stopp hele tiden jeg, hihi...måtte jo få med meg alt kan du skjønne!

BILDER FRA MØN


Noen som har sett en "Drive in" Antikk før? Det hadde ikke jeg heller og jeg kunne heller ikke la være å kjøre forbi. Det viste seg at det ikke var så fryktelig mye interessant å finne der da men..Alle gjendstandene stod ute hele tiden, i både pent og stygt vær og det hadde jo gitt tydelige spor kan du si.
Drive-in Antique shop, have you ever seen one? I shure had not seen one before..
Men denne vekten falt jeg helt for! Men så hadde den så mye rust at jeg tenkte det var litt dumt å ta med meg hjem. Nå angrer jeg!! Veldig, sukk...Mulig jeg kjører innom der på vei hjem..
I almost bought this one, now i regret that i didn`t !

Som dere ser, border fullt med mye rart..Gamle strykejern, lysestaker og potter i fleng..

Så fikk jeg øye på et skilt hvor det stod keramikk-verksted. Stoppet ved dette herlige Danske huset. Damen som eide huset og keramikk verkstedet ved siden heter Helle. Her lager hun de aldeles nydeligste gjendstander i keramikk. Blomsterpiger, katter, vaser, kopper etc..
This house is owned by Helle, she makes the most beautiful pottery i have ever seen.
EN LITEN TITT INN I BUTIKKEN/VERKSTEDET TIL HELLE

Det hun lager går i fargene hvitt og blått og utvalget er stort!

Det var bare så mye nydelig å se der, og jeg falt helt for noen kjempestore tekopper. Koppen som står på bladet til venstre kjøpte jeg to av, så utrolig flotte!! Men ville ha brukt dem til suppe og jeg da, så store som de var. Noen som vil se eller vite mer av Helles nydelige kreasjoner? Besøk siden hennes her: Helle Keramik
Helle`s shop and workinplace. I bought two lovely cups, last picture standing on the leaf.
Og så til slutt ett bilde av en helt nydelig kopp jeg fikk av ei søster her om dagen, som en
forsinket bursdagspresang.
(A beautiful gift from one of my sister)
I Finally had the time to adjust some pictures i took on our way through Denmark. Have you visited Denmark before? You should! And specially Møn .Møn is the perfect point of departure for a holiday in Eastern Denmark. Here you have the cliffs, the beaches and the unique nature of the island right on your doorstep. But on our way to the famous cliffs we took the time to visit a few small villages. The pictures show a Drive-in antique shop, unique..And a lovely pottery shop. What a great days it was, lovely weather and all the time in the world to do exactly what we wanted to. Perfect for holiday adventures! (Visit Møn`s website hier : MØN)

Yorum Gönder

0 Yorumlar